Csörgő László, vezető trénerünk tippjei, hasznos tanácsai, hogy a megváltozott, téli körülmények ellenére is biztonsággal vezessünk!

Mire érdemes figyelni, ügyelni, az adott szituációkban?

  • Elindulás

A megváltozott, téli időjárási körülmények között kerüljük a nagy gázzal történő sportos elindulást, gyorsításunk legyen fokozatos! Amennyiben szükséges, pl. intenzív havazás vagy lefagyott, jeges útszakasz esetén, elinduláskor használjuk a 2-es sebességi fokozatot, így kevésbé csúszik meg a gépjármű kereke.

  • Fékezés

Utunk során mindig legyünk tudatában a tapadásnak, a megszokottól sokkal finomabban kezeljük a fékpedált! Hiába van ABS az autónkban, ha elveszítjük a gumiabroncsok tapadását, az autó irányíthatatlanná válik. Téli időjárási körülmények között használjuk fokozottabban a gépjármű motorfékezését!

  • Kanyarok

Kanyarodás előtt lassítsunk le, még a kanyar előtt határozzuk meg az optimális haladási sebességet, hogy a művelet közben már ne kelljen a féket használni, és ne veszítsük el uralmunkat járművünk felett.

  • Alulkormányzottság

Amennyiben az első kerek felett elveszítjük az uralmat, a jármű irányíthatatlanná válik. Ha a kormány elforgatása ellenére az autónk orra a kanyar külső íve felé tart, gázpedál felengedésével csökkentsük a sebességet, próbáljuk meg helyreállítani a gumi oldalvezető képességét! Ha ez esetleg nem segítene, apró mozdulatokkal nyissunk a kormányon a kanyar külső íve felé!

  • Túlkormányzottság

Amennyiben a hátsó kerekek tapadása megszűnik, de az első kerekek még tapadnak, fronthajtású autók esetén óvatosan gyorsítsunk, hogy visszanyerjük stabilitásunkat! Hátsó kerék meghajtásnál óvatosan engedjük fel a gázpedált, amíg ismét visszanyerjük a kerék tapadását! Semmi esetre se fékezzünk, mert a hátsó kerék blokkolása növeli az autó instabilitását!